یکشنبه, 20 آبان 1397 11:33

نسل جدید ماکت های هوشمند

نوشته شده توسط مجتبی دوستی
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

 

امروزه بسیاری از شرکت های ساختمانی و صنعتی از پروژه های خود و کارخانه هایشان ماکت می سازند. اما واقعا چه نیازی به ماکت یا مدل وجود دارد؟ نسل جدید ماکت های هوشمند چگونه عمل می کنند؟

در این یادداشت سعی شده است تا به معرفی ماکت های هوشمند بپردازیم.

 

:ماکت هوشمند چناران

photo_2018-11-11_15-22-26.jpg

 

 

در ابتدا به تعریف ماکت نیاز داریم: ماکت، بازسازی پدیده های ساخت انسان یا پدیده های طبیعی هستند که در ابعاد کوچکتر یا بزرگتر از نمونه واقعی ساخته می شوند.

ماکت یا مدل ها نمایش فیزیکی یک شی را با دقیق ترین روابط ممکن با حالت فیزیکی به تصویر می کشند. درواقع مدل ها نماینده یک شی بزرگتر یا کوچکتر از حالت واقعی هستند.

انواع ماکت :
ماکت ها بر حسب کاربردشان انواع مختلفی دارند. از جمله : ماکت های معماری و شهرسازی ، ماکت های تبلیغاتی ، توپوگرافی ، دانشجویی ، صنعتی و ماکت های هوشمند و...


ماکت های هوشمند:

ماکت های هوشمند آخرین تکنولوژی در صنعت ماکت سازی می باشند که کنترل ماکت در اختیار صاحب ماکت می باشد و نحوه عملکرد آن به این صورت می باشد که شما می توانید نورپردازی ها را به صورت جداگانه روشن یا خاموش کرده. یعنی شما تمایل به نشان دادن نقطه خاصی از ماکت را با نور دارید و بقیه قسمت های ماکت را که نمی خواهید نمایش دهید خاموش نگه می دارید. می توانید درهای اصلی را با استفاده از ریموت باز یا بسته کنید و حتی نمای داخلی یک پروژه را در صفحات دیجیتالی همچون all in one   به نمایش بگذارید. ماکت هوشمند ساختمان کوهستان و چناران و همچنین پروژه شاپرک که شرکت ماکت سازی مهرگان طرح آن را ساخته است، از جمله ماکت های هوشمند می باشند.

 

all in one دستگاه

 

181184-11113546.jpg

 

 

طراحی ماکت های هوشمند مهرگان طرح برگرفته از یک بُرد سخت افزاری مخصوصِ ماکت می باشد که برنامه نویسی آن توسط تیم مهرگان طرح انجام می شود. در پایین هر میز ماکت یک بُرد الکترونیکی قرار دارد که مدیریت نورپردازی و نمایش قسمت های داخلی ساختمان برعهده آن می باشد.

نوع دیگری از ماکت های هوشمند وجود دارد که ترکیبی از ماکت فیزیکی و انیمیشن می باشد.  در این نوع از ماکت های هوشمند ، تمام اتفاقات و سناریو یک طرح با استفاده از انیمیشن بر روی ماکت فیزیکی به نمایش گذاشته می شود. دو طرح خلاقانه ای که شرکت مهرگان طرح آن را ساخته است مربوط به پروژه شاپرک و پژوهشگاه صنعت نفت می باشد. برای مشاهده عکس و فیلم های این نوع از ماکت هوشمند بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

نحوه عملکرد ماکت هوشمند

 

photo_2018-11-11_15-22-38.jpg

 

بازدید 3731 بار آخرین ویرایش در یکشنبه, 20 آبان 1397 12:25